söndag 25 april 2010

Påven och prinsessan

Känslosam blir jag numera och jag blir lite irriterad på katolska kyrkan. Inte på alla katoliker alltså utan på påven och en del ledare och den struktur av tigande och hemlighetsmakeri som pågår. Usch!
.
Sen har vi den brutna förlovningen. Skulle nog sålla mig till republikan-fållan men i vilket fall så är det starkt gjort av sessan att bryta upp inför hela svenska folket och hur klantig (och säkert innerst inne olycklig) får man vara om man är otrogen mot en prinsessa?! Klövigt som en värmlänning skulle sagt det.
.
Näej jag går inte djupare in på vad vi bör lära oss (öppenhet, ärlighet, ta svåra men rätta beslut...) utan det får ni fylla ut med själva...
.
/Grrr

2 kommentarer:

Johannes Forsblom sa...

Jag håller med dig eftersom jag är en vampyrjägare och jag vill ha kontakt med alla som känner, eller känner någon som känner en vampyr. Kontakta mig !

Anonym sa...

Men jag känner ingen vampyr hörru... tack för besöket dock! /M