lördag 13 juni 2009

Hemmafixa - fixa ett hem!

Historien är full av grodor. Marie Antoniette kläckte klumpigt nog det där om varför folket inte åt bakelser då de saknade bröd. George W Bush tänkte sig att om hemlösa bara skaffade sig ett hem skulle de inte vara hemlösa längre (vilket i sak är riktigt, men ...).
.
Nu är det min tur: Du som har någon dryg miljon eller två att hosta upp, eller länge längtat efter att skuldsätta dig hos någon bank - köp ett hus! Det är så ruskigt roligt att lära sig hur man gör med olika saker: nu har vi renoverat sedan vi flyttade in, och även om just det står en upp i halsen ibland så är det kul att få fläng på varje nytt moment. Just nu är jag jättedammig, för jag håller på att ta fram plankgolvet i hela hallen och ska fortsätta med det typ nu ... och så har jag tvättat kökstaket som strax ska målas ... och mitt i allt ska vi städa snyggt, för ikväll titar Carl och Yoshie in spontant :-)
.
Lev som snigeln - med huset på ryggen
.
/Erik

Inga kommentarer: