tisdag 30 juni 2009

Battlefield Sockertoppen

Nu håller grävisarna på att packa sin rekvisita och bege sig till annan ort för nytt stök - på Sockertoppen är det klart ... Behöver jag säga att det känns rätt skönt det här? Nu ser man också vinbärsbuskarna igen, och bären börjar komma rätt fint - både svarta och röda. Men är det nån som har en del utrullningsbar gräsmatta som ligger och skräpar?? Såg på ett program om engelska trädgårdar häromdagen, och just nu tror jag inte vi platsar i ligan... Men vad kul vi ska ha, Lisset! ;-)
.
.

.
Mickan är på stranden med brudmaffian idag, själv roar jag mig med att lacka golven som vi nyss målade... ...och så fort det inte är några dammande maskiner utanför ska fönstren öppnas, det är över 30 grader här inne!!!
.
Mors!
.
/Erik

4 kommentarer:

Lucas sa...

Hallo på Er Herr och Fru W!

Ser att ni har grävt för ny dränering vid kåken.. Vilken produkt har ni använt vad gäller kapillärbrytning? Platonmatta eller isodrän? Var på G att lägga nytt dränage runt min kåk också, men efter att jag kollat in hur det har gått för grannen som gräver nu i sommar samt undersökt hur den befintliga dräneringen mår och håller ihop så avstår jag ett tag till..

Hur går det annars med renoverandet? Går ni igenom hela huset eller hur ser det ut..??


Höres!

Lisset sa...

Hej!

Vi kommer att få jättekul. Hoppas att rhodedendronbeskärningen gick bra.

Anonym sa...

Heyy Lucas! Kul att du gör ett avstamp här. Det är isodrän som vi har blivit rekommenderade från alla håll och kanter, sägs bli varmt och fint i källaren då. Egentligen behövde inte vi heller dränera nu (alltså ingen fuktmätning i källaren) men det kändes ändå som en vettig investering. Sen att det bara blir halva huset känns ändå rätt ok, vi lämnar resterande åt framtida ägare, de kan få höja sina topplån :) Så långt har vi mest dragit plastmattor, tagit fram brädgolv samt renoverat köket. Höstens projekt blir nog klinkers i hallen med golvvärme. SJälva, vilka projekt har ni på g och vad är gjort?

Ha det gott i värmen! /EMW

Anonym sa...

Lisset - tyvärr har vi inte hunnit röra de där buskarna ännu. De får nog stå kvar tills nästa säsong så får vi se vad vi gör åt saken då!

Förresten så har the Viking anlänt på posten, superbra!

Hörs och ses! /EMW