söndag 9 december 2007

Paparazzi

Nu har mina hyacinter börjat sprida doft och jag är lycklig. Igår besökte vi en julkonsert också. Medverkande var bl.a. ”La det swinge-Bettan”, Tripple & Touch och en grymt bra Sydarikansk skolkör. Det bästa var nog att i fick gå gratis och att det var en superduktig körtjej på scenen (kolla in den extremt inzoomade, korniga paparazzibilden på Hanna!)
.
I januari/februari är vi bjudna på bröllop, Hanna&Peter och Jocke&Emelie. När vi låg och snicksnackade i sängen i morse så insåg jag hur snabbt åren tickar. Ibland vill man bara stanna tiden….
..
- Nu har vi varit gifta i 4 år och 4 månader.
- Nästa år fyller jag 26 vilket innebär att det är närmare till 30 än 20.
- Jag har läst 5 år på universitet och jobbat 1,5 år.
- Det var 6,5 år sen jag tog studenten i Åmål.
- Det var 11 år sen jag var fjortis (även om tillståndet dröjde kvar några extra år).
- På julen tycker jag inte längre att klapparna är viktigast utan samvaron och maten (och Jesus
såklart).
- Jag tycker att På spåret är ett kanonprogram (om man bortser från alla ordvitsar).
.
Listan kan göras lång… Det blir aningens paradoxalt. Att stanna tiden, visst…men…vad skönt att livet inte är konstant, utmärkt att inte behöva se samma avsnitt av En riktig jul varje dag, bra att inte rätta samma elev-uppsats om och om igen, befriande att få se upplösningen på Bonde söker fru på onsdag, härligt att få slippa leva på csn hela livet, spännande att få se lånet försvinna den dagen jag fyllt 50, mäktigt att lära känna Gud lite mer, gott att få utvecklas och lära sig av sina misstag, och perfekt att få stoppa in 2 helt unika lussekatter i micron och tända det andra ljuset - för det första är ju redan gjort. Vi går vidare!
.
Fridens! /Mickan
.


1 kommentar:

Elina och co sa...

Grymt inlägg Mickan. Och, som en vis person en gång sa till mig; -Inte för att var taskig, men jag tror du håller på att bli tant...

Att ni ser på julkalendern drar dock bort ett gäng vuxenpoäng :)

Ps. Tycker inte ni också att det är lite störande att Mila är så neggo-peggo? Annars är den ju bara wonderful!