måndag 12 november 2007

Natt-ticks och rödspetta

Vi har haft Jehovasbesök. I Karlstad kom de visserligen och hälsade på en gång, men jag repeterar en gång. Här har de redan tittat förbi två gånger och de verkar fortfarande hoppas på räddning för vår del. Väldigt intressant och lärorrik än så länge och vi har hittills konstaterat varför vi ALDRIGNÅGONSINILIVET skulle konvertera. (Vi är numera Jehovasexperter om någon har en fråga eller två).
..
Stenstressig dag på jobbet. Skyndade iväg till skolan för jag hade så mycket att göra, men insåg då jag skulle öppna allt hemhelgjobb att vi hemma har ett för nytt word så det var bara att springa tillbaks, klippa in i ett mail och skynda till skolan igen (är tacksam över att mina tidigare 7 mil krympt till nu 700 meter). Tokrätta en massa uppsatser, förbereda nya arbetsområden, kontakta tingsrätten för studiebesök, läsa alla mail, lektion, lunch, maila, lektion, rätta, förbereda, lektion, rätta. 16.30 var dagen äntligen över och jag tog mig till ica för att handla, lagade rödspätta, åt - och nu sitter jag och flämtar.
..
Erik har lagt sig till med en ny ovana (en i raden..haha!) - han är stressvaken (tankarna snurrar runt och hur mycket man än vill drömma sig iväg tycks detta som en omöjlighet). Aldrig tidigare har detta hänt. Kanske är det ett vuxentecken, kanske ett tillfälligt ticks inför onsdagen. Spännande för mig att studera i vilket fall. Vem säger att det är tråkigt att vara gift??
..
Jag avslutar med en kär väns ord. Frid och fröjd! /M

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej ni! Erik, jag vet hur det är att vara "stressvaken", det är helt förfärligt! Ett udda tips för att kunna somna på kvällen är att äta en banan strax innan läggdags, låter som värsta humbugg, men det är engelska sjukvården som rekommenderar, prova! Och Mikaela, låter som du snurrar rejält i lärarhjulet som aldrig slutar...men visst känner man sig grymt nöjd när man har livet i behåll efter en sådan hektisk dag.
Till sist, tack för e-kortet till Matteus, han blev väldigt glad!
Ha en fin vecka!
Kramar Charlotte