lördag 24 november 2007

Allt du viljat veta men aldrig vågat fråga

Vi antar härmed utmaningen om att skriva 6-8 underliga saker om sig själv i sin blogg (fast vi hoppar över intruktionen om att sedan utmana 6 andra att göra samma sak).
.
Här kommer nu våra mörka hemligheter som är mer eller mindre vanligt förekommande bland andra människor på denna jord.
.
Mikaela Maria Wennstam:
  • Sover i kokong, endast ett andningshål kan förekomma för ett ultimat insomnande.
  • Äter kanterna på mackorna först och sedan "fyllningen" (jag är inte 6 år längre, tror jag..)
  • Skrev en hitlåt som barn med titel och total text enligt följande; "Äva-Lisa bulle 4 och 2, Äva-Lisa bulle 4 och 7" osv. Det ska sägas i en viss melodi men eftersom jag inte är tillräckligt musikalisk får ni nöja er med de vackra orden.Tror att det var i en period då jag lärde mig siffror, det vore den mest logiska förklaringen. Annars är det bara läskigt.
  • Stänger alltid av ljudet i reklampauserna (till Eriks förtret).
  • Avskyr att skruva på korkar, sätta på lock osv. vilket innebär att det ofta är halvöppet här och var.
  • Vill gärna ha en påse godis när chipsen är uppätna.
  • Får panik om jag går och lägger mig smutsig, utan att ha duschat. Och Erik bör också vara ren.

Thomas Erik Olaus Wennstam:

  • Sover med armarna i kors och har en mycket bestämd min (total motsats mot vaket tillstånd).
  • Har ett extremt kontrollbehov vilket bland annat visar sig i;
    Frontar bokhyllan frenetiskt (avskyr när folk kollar och sedan skjuter in boken ”fel”).
    Fyller i bensinförbrukning m.m. (Sedan vi köpte bil finns varje tankning, mil, pris, liter och mätarställning antecknat i en liten bok).
    Kan ta uppåt en timme på sig att ansa skäggstubben.
  • När Erik tränar gör han det tills han blir blek och kallsvettig (och spyfärdig).
  • Har 1 grått (och föredrar att kalla det silverfärgat) hårstrå på bröstet.
  • Kommer ofta på sig själv, och blir påkommen med, att skratta/fnissa feminint.
  • Lekte med skogsfamiljerna, Barbie och My little ponny som barn. Gillade rosa/pastellfärgat mer än svart och metall.
  • Har bajjat sönder en amerikansk toalett…
    .

Så, vi lämnar er nu med dessa fakta och hoppas att ni inte blivit allt för traumatiserade.

.

Kramar!! /Wennstams

3 kommentarer:

Elina och co sa...

Åh, nu känns det som att vi kommit mycket närmare varandra.

Från djupet av mitt hjärta, Tack vänner, TACK...snörvel...

Anonym sa...

Skrattade så jag grät vid läsningen om Mikalelas hitlåt! Vilken knasig sång, men väldigt rolig, du får sjunga den nån gång.

Tack för era utlämnande fakta om er själva...men var det verkligen Erik som skrev om sig själv undrar jag?
Ska försöka mig på nåt om oss också.
Kram Charlotte

EMW sa...

:) Jo minsann, godkänt av Erik men nedskrivet av mig!