måndag 26 november 2007

Hur det gick på intervjun, del II

06:56 - skäggstubben granskas och godkänns, skjortan knäpps och slipovern glider på som ett smidigt korvskinn över ett gött kött. En sista repetition av "viktiga minen" och sedan ut genom ytterdörren.
.
07:55 - rekognition på högstadie(!)skolan i Trollhättan, dvs. jag glider runt i korridorerna och kollar läget och ber ett par böner.
.
8:15 - intervjun för tjänsten (vicket) som lärare i sv/eng går äntligen av stapeln. De tyckte att jag gjorde ett "gott intryck", och det är ju alltid upplyftande att höra. Det tyckte faktiskt jag med ... och själva skolan var också fin.
.
09:20 - åter i IV-lokalerna med en bra känsla i kroppen = ett fånigt flin på läpparna.
.
12:29 - Rektorn ringer - därmed är statistiken 2/2 vunna intervjuer och jag har tagit ännu ett steg i karriären :-)
.
Tack och lov!
.
/Erik
.
ps. en bra "lärarscen" är när Kjell Bergqvist ska ha upprop i Hundtricket, ha ha vad skönt!! ds.

3 kommentarer:

Sternegård sa...

Fantastiskt!! Vi delar din lycka här nere!

Unknown sa...

Hmm "Ett steg i karriären", menar du det? Dvs att gå från gymnasiet (visserligen IV....) till Högstadiet??? För mig tycker jag det verkar ett steg "ner" i karriären;) Fast jag skall väl inte säga för mkt, då jag tagit steget från gymnasiet till Arbetsförmedlingen.

Mvh Ungdomsansvarige på arbetsförmedlingen i Vänersborg

Anonym sa...

Grattis! Så du fick jobbet bara sådär?! Det är bra! Högstadiet behöver mycket vettigt folk!
Så när börjar du?
Hejhej /Charlotte