torsdag 14 juni 2007

Prassel prassel...

Min första vecka som "skollös" på arton år lunkar på, och det känns ju fint...
.
...fast jag verkar visserligen komma in på högskolan i Vänersborg, som det ser ut... ...och på måndag börjar min 6 veckor långa gärning som lärare/handledare på sommarskolan för de stackars eleverna som ligger lite risigt till. Så, idag har jag ägnat mig åt att sortera papper och stenciler och OH-blad och tänkvärda formuleringar i mina pärmar in i det oändliga. Just det - det oändliga, för är man bara tillräckligt nördigt överambitiös så räknar man inte ens med att det någonsin blir "klart". Men jag är iallafall en god bit på väg, det måste man säga, och det är rätt så skönt - har faktiskt slängt en mängd dubletter, tripletter, fyrtletter osv. och allt vad det kan tänkas heta, och vet nu på ett ungefär vad pärmarna innehåller... Genast blev lägenheten åtskilliga kvm större och luften liksom "öppen"! Mikaela blir säkert häpen när hon kommer hem...
.
Nej, nu kan jag inte sitta här och samla mossa - jag ska traska till cykelgubben på Norrstrand och hämta min lagade cykel. dit ja... Det är lite samma smått absurda fenomen som att man faktiskt köper en spargris eller en plånbok som liksom är till för att ha pengar i - man slår ju från början an hela tonen för sparandet/hushållandet med utgifter... ...mycket lovande. Men "samla inte skatter på jorden" som Jesus sa, många år senare uttryckt som "låt det goda rulla!" av Just D under deras storhetstid på 90-talet ;-)
.
Mors! /EW

Inga kommentarer: