torsdag 21 juni 2007

Dessutom regnar det idag.

Två dagar in på sommarlovet. Hittills har jag inte gjort mycket annat än att vara en god hemmafru åt min hårt arbetande man. Disken är diskat, golven rena, tvätten tvättad, maten lagad (eller i alla fall påtänkt), blommorna vattnade, dagens Oprahavsnitt sett, nytt/nya köksbords/gardins/mattor/belysningstankar tänkta, och hemmatristessen har lagt sig som en tjock matta över mitt inre – perfekt! Ska nog inte bli hemmafru. Inte ens Allis och Elvis finns ju kvar för att förgylla mitt liv. Erik har gjort sitt bästa dock genom att placera ut sitt myrakvarie på skrivbordet. I akvariet bor 6 små svartmyror. Urspännande. Igår ringde chefen från kommunen och berättade att min brukare nog ”inte är kvar” hela sommaren, så jag ska med andra ord arbeta 2 dagar på hela sommaren, hmm….är det någon annan Karlstadbo som är ledig hela sommaren och vill ha någon att prata med?
.
Läser förresten andra boken i trilogin (som blev en fyrologi, eller vad heter det när det är fyra??) Sagan om klanen Otori – bra böcker! Funderar på att bita tag i Stieg Larssons böcker sedan som jag hört så mycket om. Hört bra om alltså.
.
Om jag ska avsluta med något positivt så skulle det kunna vara att jag lyssnade på söndagsförmiddagsmötet från ungdomshelgen (Nyhem alltså) med Scott Samways. Väldans bra budskap till dagens ungdomar och oss alla! En annan kul gej är att Erik ska på intervju i Trollhättan, ett halvårsvikariat på IV-programmet låter väl spännande? Kan för övrigt berätta att min man är väldigt attraktiv på arbetsmarknaden för han har tackat nej till två jobbintervjuer, colt va? Dock har dessa tyvärr varit missanpassade rent geografiskt.
.
Hasta la vista Farao! /Den daglediga

3 kommentarer:

Isabel sa...

Hej! Läser och diggar er blogg! Spännande med jobb och flytt. Ha det gott! Kramis

Anonym sa...

Ja, jag är hemma :-) Du får gärna prata med mig!
Resten av nyhem var grymt bra... Gud är helt enorm!
Kram på er vänner

Anonym sa...

Yo yo!=) Nu lämnar jag en kommentar..
GRATTIS ERIK till vikariatet... Det här blir ju grymt bra för er!=) Ha en mysig sommar, vi ses!! Kraam/Erica