söndag 3 juni 2007

Kungligt boende

Vi ska bo i ett slott i Uddevalla. Igår puttrade vi ner i vår blåa pärla. Vi letade oss fram till byggnaden som låg på en stor kulle, vi såg dess tinnar och torn på flera mils avstånd. Slottet har 12 rum och lika många badrum. Överallt hänger underbar konst och utanför finns ett litet stall med 5 vackra hästar i (med tillhörande hästskötare som jobbar gratis.. eller så betalar staten). Självklart finns "husor", närmare bestämt 12, en till varje rum, som alltid är redo att vara till hjälp när det krävs. Om vi ska fördjupa oss lite i inredningen så är allt orginal från 1600-talet, det finns inte ens elektricitet eller spolfunktion på toaletten - häftigt va??
.
Haha.. jättekul! Om vi ska undvika att näsan växer sig allt för lång... Lägenheten ligger på ett område som heter Elseberg, det har tydligen bra status. En 2:a på 65m2 så det är lite mindre än vad vi är vana vid, ett helt rum för att vara nogräknad. För att sammanfatta så var det väldigt fräscht (det bör det vara för en hyra på 5650 + el) och helt gångbara tapeter, förutom i köket där en klassisk 90-talsbård med vackert fruktmotiv löpte i brösthöjd. Blää! Bäst av allt, Mickan har 700 meter till jobbet och inte längre 7 mil som till Arvika.
.
Vi passade på att cruisa lite i stan medan vi ändå var igång. Charmant!
Kram från kung med tillhörande drottning!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack så hjärtligt för paketet vi fick häromdagen! Väldigt uppskattat!

Har nu pluggat in min geografi lite (i området kring Uddevalla) och det ligger ju väldigt bra till måste jag säga. Inte långt till storstan Göteborg (dvs närmare till Ullared). Sen är det väl inte mycket längre till Åmål än från Kd. Sen kan ni "kanota" ut till havet. Och ni måste bara åka ut till Tjörn, om ni inte varit där förut, det är jättevackert, som säkert de flesta små öar på västkusten är...men jag kan bara prata för Tjörn, där jag varit.

Men frågan är när ni flyttar in på Elseberg?

Kram Charlotte

Sternegård sa...

sådär. nu finns vi(jag) också som blogg. det är bra att det bara blir 7 mil tvåfilig motorväg nu :D när flyttar ni??

Anonym sa...

Snajsigt, eller hur!? "Officiellt" så bor vi där fr.o.m 12/8 kan man säga - eller Mickan gör det, jag jobbar ytterligare en vecka i Karlstad och kommer ner först vid veckoslutet... :-) Men sen så..!

Må förträffligt!!

/EW

Anonym sa...

Grattis så mycket till lärarexamen Erik! Nu kan ni ändra här uppe i presentationen till "lärare och lärare", häftigt!

Sen så ursäktar jag tryckfelet i ett kort som förhoppningsvis kommit fram "poetri" vad är det? Måste fått hjärnsläppp, vid senare check i akademins ordlista kunde jag inte hitta detta mitt "poetriska" uttryck...poesi ska det ju vara helt enkelt.

Hoppas du hade en minnesvärd dag och att du blev ordentligt firad.

kramar Charlotte

Anonym sa...

GAH! Vad är det med dessa FULA fruktbårder, dom dyker upp överallt! Jag minns så väl att jag ville ha en sådan...men då var jag typ 10 bast! Får ni måla eller? Man blir ju seriöst oroad. Grattis iaf till lägenheten, det går så bra så att bo i tvåa, t.o.m. när man är tre *hint, hint* Och GRATTIS Erik till examen!