tisdag 26 juni 2007

"Ja tack, gärna"

Nu vet jag vad agendan kommer att bestå av under hösten: igår var jag (med hängivet support av Mikaela som följde med i bilen) på intervju i Trollhättan - det gick fint - och nu; vips! så var man anställd (de ringde idag och var så trevliga så). Skulle precis sätta igång min klass på sommarskolan när mobilen surrade - "hu vad spännande!" tänkte jag... Nu är min nya arbetsplats hursomhelst IV på Nils Ericssongymnasiet i ovan nämnda stad, tas mycket tacksamt emot..! Fantastiskt, jag är så glad att jag inte riktigt greppar det här. Intervjustatistiken för vår lilla familj blev därmed 100% "vunna", känns fint.
.
Det finns såklart mer jag skulle kunna skriva här och nu - och mer att vara tacksam för, men jag nöjer mig nog med att bara konstatera just det. För stunden sitter Mickan framför nyheterna, jag tittar till mitt myrakvarium och är mycket mycket nöjd med och glad åt dagen som varit medan den tonar ut i ett mjukare kvällsljus. Önskar alla kära läsare Guds frid som övergår allt förstånd, för det är verkligen något fantastiskt. Smaka på ordet - FRID...
.
"Du som hör förrän vi ber, prisad vare Du..."
.
/EW

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Det blir mycket grattis här på bloggen känner jag, men det är ju så man säger när man vill uttrycka sin glädje över nåt bra som hänt en annan människa. Själv har jag inte lika mycket flyt på jobbfronten...har inte kommit så långt som till en intervju än, fast jag tror jag kan få jobba med psykiskt instabila människor...har bara inte bestämt mig om jag vill än.

Kram Charlotte

Anonym sa...

hej och grattis till era jobb! ni verkar ha flyt! Tacka Gud för det! =) Hoppas verkligen att ni får det bra i uddevalla/trollhättan! finfina städer! puss och kram Hanna Hägglund

Anonym sa...

Men GRATTIS!!! Det var glädje och höra :-) Och du, Guds frid övergår verkligen allt förstånd...
Var välsignade vänner!