torsdag 15 september 2011

Husfar och fröken Krokodiltår

Ja... Så här kan vi se ut under vårt dagliga Rorri-intag :-) Det är roligt att vara pappa"ledig"!! Humöret för dagen är glatt men klängigt - feber och snorig snok har hon, flickebarnet.
.


















Men - nånting vettigt måste man ju ta sig för, så "vi" har iallafall bakat chokladbollar, tjolahopp!! Och ska det va så ska det va - som de flesta vet förknippar jag köket med ångest och bortkommenhet, men måste man så måste man - så jag har löpt hela linan ut och skaffat kokaihop-konto :-) Detta innebär, kära läsare, att söker ni t.ex. på "Ljuvliga Junis chokladbollar" eller "Sockertoppens sallad" på nätet eller kokaihops app så borde ni få napp! Sänd bara en tanke till stackars Mickan - det är ju hon som måste äta alla mina nybörjarinsatser (den här dveckan har det faktiskt lagats mat varje dag, + en äppelpaj!).
.
Nä, för sjutton - nu är Juntan inte alls lika glad som på bilden längre, så adios!
.





4 kommentarer:

Marie sa...

Åhh va söt dotter du har!!! :) / Marie och Nyssa ( dina elever) :D

EMW sa...

Ha ha, vad kul att ni tittar in!!! I januari kommer jag tillbaka och håller ett öga på er ;-)

Elina och co sa...

Erka, jag tror du har nåt stort på gång! Dom där chokladbollarna ser näst intill obehagligt perfekta ut. Heja på nu, snart kör du om frugan på insidan! (och just i detta fall skulle hon nog gilla det!)

Marie sa...

Haha, japp! Trevlig blogg detta! :) Hihi ja det är bra!! :P