måndag 2 maj 2011

Ärligt talat

Jag bakade rulltårta förra veckan, syrran sa att det var pensionärsfika. Jag bakade rulltårta idag, svägerskan undrade om jag hade hoppat över mina 30. Det är tydligen skillnad på att äta rulltårta (gott!) och att baka (det gör bara oldies tydligen..) Skönt att man har familj som yttrycker sig så ärligt och utan krusiduller.



Inte heller jag har missat att Bin Laden är död. Jag missade inte heller alla som ropade hipp och hurra i USA. Så nödvändigt?



Adjö. /Tant M

3 kommentarer:

Elina och co sa...

Och presidenten pratade om allt det som inte märks efter terrorattacken, tomma stolar vid matbordet, mammor och pappor som inte får finnas där för sina barn, och jag kunde inte sluta att tänka på alla tomma stolar och mamma och pappa-platser i Afghanistan och Irak. Som man så lätt glömmer, för det är inte lika lätt att sympatisera med dammiga landsbygdsbilder på mörka mystiska människor i konstiga kläder...

För övrigt är rulltårta det nya svarta, jag har bakat två stycken inom loppet av tre veckor, så det så! Inget går så snabbt och smidigt ju, och fort som en hjort har man gjort om det till en tårta!

Lite djup och ytflyt i samma kommentar. Ungefär som jag känner mig idag med andra ord ;)

KRAM!

Anonym sa...

True true. Världen är liksom inte USA:iskt svartvitt. Även om svartvitt är snyggt på sitt sätt och i lagom mängd.

Rulltårta rockar!! KRam! /Mickan

Isabel sa...

Rulltårta är SÅ gott och enkelt. Det gör jag titt som tätt! Till exempel ska jag göra det idag. Tack för tipset ;)

Kram