fredag 13 maj 2011

Arbetslös och kan tänka dig att jobba gratis?



Tack och lov så har min bror Marcus varit här och drygat ut mitt sinande tålamod lite. Hon har dragit honom i håret och blivit buren till diverse attraktiva områden i bostaden. Junis är nu gnuttigast i världen, hon gnäller och gnäller och klagar. Det gnälls över att hon inte kan krypa, det gnälls över att hon inte kan stå, det gnälls över alla grejer hon inte får leka med, det gnälls över att hon inte får ett eget VISA-kort eller Ajfåun.


Går jag ut ur rummet en halv sekund ropar hon genast "eeeeeee!" och sedan får jag fjäska en kvart med diverse sånger, lustiga miner och trams innan läget är stabilt. Kommer Svanström in i rummet ropar hon ännu högre "eeeeeeeeee!" och ska promt fram och dra loss två nävar päls och då är det såklart morsan som får parera Musses klo som kommer farandes som replik på luggningen.


Emellanåt har hon sina ljusa stunder då hon gapskrattar åt att jag får ont när hon daskar mig i ansiktet eller drar mig i näsan och sedan säger hon "dada", "nene" eller något annat smart.


Jag söker Dig som kan tänka sig att arbeta heltid hos mig som bebisunderhållare. NU. Skinn på näsan och tjockt hår är en merit.


/Mickan

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är mkt välkommen hem på en fika, så kan barnen roa sig i ett för Junis outforskat barnrum. Och Arvid har MKT skinn på näsan så det gör inget om han blir av med lite;)!
Kram Lotta

Anonym sa...

Låter MYCKET lockande Lotta, anytime!! /Mickan

Elina och co sa...

Fäst en lapp runt halsen på henne (märkt Sundholms residence) och sätt henne på första bästa Ume-flyg. Vi tar oss an gnällspiken med glädje!

E

Anonym sa...

Ho ä på väg Elina, kommer redan i eftermiddag. Jag hör av mig om vidare instruktioner. Tack! :-) /Mickan

Anonym sa...

Haha, roligt skrivet! Trevlig blogg förresten, hittade hit via Elina och via ditt besök på min blogg.
Sofia