torsdag 7 april 2011

Efter två timmars trädgårdsslaveri

Hon måste haft dille på lökar den gamla tanten som bodde här en gång för länge sedan. Alltså lökar som i blommor. Jag håller på och gräver upp och utplånar rabatter för niottiotredje året i rad och jag blir lika förundrad varje gång jag sätter spaden i marken. Tanten måste ha önskat sig lökväxter varje födelsedag och mors dag och köpt sig en jagharenslantöverislutetpåmånadenlök titt som tätt.

Dock får jag släppa den teorin eftersom att lökar (snödroppar, krokus m.m.) tydligen förökar sig själva så jag kan inte skylla på tanten för allt. Hur sprider sig lökväxter förresten, tala om det för mig! Nu tänker ni kanske att jag är orättvis mot tantalura för hon borde vara friköpt p.g.a. lökarnas självförökning men icke då, tanten kanske inte hade dille på lökar då men hon hade i alla fall dille på rosor för de sprider sig väl ändå inte? Fem ros-mord han jag med idag innan orken tog slut och Junis vaknade upp i vagnen. Det jobbiga är att jag måste ställa in mig på hemskheter som massmord innan jag är klar. Rosor är jättevackra och praktiska, särskilt när de växer i någon annans trädgård.


/Mördaren

Inga kommentarer: