måndag 23 februari 2009

Skorpor är inte heller dumt.

Roligt att vara tillbaks på jobbet igen men dålig ekonomi i kommunen känns trist. Finanskrisen slår till rejält och inte bara mot Saab.
.
Mysigt var det att komma hem till sitt lilla hus efter jobbet. Jag trivs så bra, även om allt långt ifrån är i ordning och perfekt så är det vårat hem. En sådan sak som att sätta på en tvättmaskin precis när jag vill är lyx och att titta ner på den fula plastmattan i köket men ändå inse att det står under vårat förvaltarskap känns så bra.
.
Det här trodde jag aldrig när jag var 15 och vi där hemma åt skorpor till middag och kvällsmat. Det här vill jag inte vänja mig vid utan alltid förstå att det just är LYX och ingen nödvändighet. Tacksamhet som inte får smälta in i bakgrunden om ett tag. ..
.
/Frun

Inga kommentarer: