onsdag 23 februari 2011

Ballograf med mera

Familjen har sportlov och vi sportar så lite vi kan men umgås desto mer. Förra helgen målades Karls rum klart, Erik var konstnären såklart och bildbevis kommer så småningom. Här kommer ett inlägg om ditten och datten mest bara för att jag vill.

Igår hängde vi i Jöttebårj och köpte med oss en sådan här fin ballografpenna hem. Väldigt komiskt egentligen med trender...man tyckte ju knappast den var särskilt läcker när man såg kunderna på posten skriva gironummer med en sådan för 20 år sedan. Angående barnet på bilden, hållandes i pennans kulkedja, så har hon nästan slutat amma, nästan alltså. Stor brud som älskar gröt och goda burkpuréer :-)

Ööö, hörrni, alla fina kompisar som har barn som är äldre än Junis, alltså vad är det med ungar och elektroniska prylar?? Hon fullkomligt ÄLSKAR mina hörlurar, fjärrkontroller, telefoner, kameror osv. Jag vet ju att jag har sett andra barn bete sig likadant, urskumt!


Sen har vi fått en ny familjemedlem. Cranky köpte jag för flera år sedan nu, designad av en brasiliansk konstnär som heter Chico Bicalho. Den studsar apknäppt och gör mig glad.


Efter ett tag fick vi lilla Pantacuda i present, lite mer "stampig" men minst lika glad, sprättig och galen.

I söndags kom Thoréns på besök och med sig hade de ingen mindre än Mxykikker med sina lååånga känselspröt, uppnosig och spatserande - love!



Den här, en Critter, är jag sugen på nästa gång. Jag har testat den och vet att den är så lång att den välter av förtjusning när man drar upp den. Maxat!
..
Dags att packa pappas kappsäck. Härå! /Mickan

Inga kommentarer: