lördag 22 augusti 2009

In da house

Lyssnar på härligt spel av Jan Johansson och Georg Riedel en dag som denna. Kameran var ju med igår men ingen av oss orkade lägga fokus. Höhö. Carin kramar kompis, en jätteskön kväll.
Tack!
..
.
Vi har ju hus numera. Inspirationen går lite i vågor. Just nu är det halvdött. Tråkiga saker ska göras som gipsning och lister... vi tar oss framåt i små steg. Hallen borde bli klar innan jul...
..

Resterande delen av hallen som i stort är klart. Kanske är det lite jag vill riva för att få bättre sikt in i vardagsrummet. Men vi snackar kanske år 2012. Pallarna är nu målade varv nr 2 och lackade på stitsen. Våra fina Karolina Nolin above.
...

Kakelplattorna (med blixt i) från orginalköket som Emelie och jag räddade i hyfsat skick. Står på skåpet än så länge tillsammans med midsommardrömmar.
..

Skylten från Skottland full av sanning och vishet.
. .

Cranky har ni säkert träffat.
.
..
Men inte vår nya, danske vän. Han bor med övriga djur i string.
.

Och min finaste man som pratar med Svanström innan han åker och hyr Slumdog Millionare.
..

Jag har hittat ett matsalsbord nu. Det anländer i september. Då försvinner den lilla öppna ytan vi har kvar i vårt lilla 50-talshus. Men jag vill hellre bjuda vänner på middag än att dammsuga tomma ytor.
...

Högt uppe i granen på granntomten satt han igår. Full med kladdig kåda väl inomhus.
..
/Fru W

Inga kommentarer: