måndag 17 augusti 2009

En jättetrött snut och Tiger Woods

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååå vad trött jag är. En heldag på jobbet utan att få särskilt mycket gjort och ändå är man halvdöd och redan redo för sängen. Inte ens arbetsnarkomanen Erik orkade jobba särskilt mycket utan ringde mig och berättade hur han och en kollega roade sig med att träna inomhusputtar. Till råga på allt kom ett erbjudande till all personal om "Friskvårdsgolf" på mailen, shit!
..
Drömde i natt att jag fick "hoppa in extra" som polis. Mitt uppdrag var att patrullera och vakta postkontoren mellan Trollhättan och Göteborg. Vilken ångest jag hade! Dessutom skulle jag köra automatväxlad Saab som jag aldrig tidigare gjort (och Pernilla, det var du som fixade extrajobbet, du brukar tydligen själv knäcka extra som polis...). Det var det här med tjänstevapnet som jag gruvade mig mest för. Tänk om något hände, skulle jag dra vapen då? Jag var så fundersam över hur i hela friden de kunde låta en lärare extraknäcka som snut.
.
Ibland är det skönt när väckerklockan ringer 6:30. Ibland.
.
/Fru W

Inga kommentarer: