måndag 21 maj 2007

Kaos!

Idag blev jag uppringd av en rektor ifrån Uddevalla. Jag hade visst sökt ett jobb där och ska på intervju på fredag - spännande! Egentligen skulle vi ha tagit beslutet om lägenheten på Strand idag men det fick vi skjuta upp....någon dag i alla fall.

Självklart hade jag "som vanligt" (gjorde samma variant då jag skulle på intervju i Arvika) inte kvar jobbannonsen så jag har kikat i min mail under "skickat" och i alla fall kommit fram till att det rör sig om ett tillsvidare. Dessutom berättade rektorn att jag redan slagit ut 39 andra med rätt ämneskombination - vackert! 2 andra är också kallade och jag är sist ut, känns lite tufft...:)

Erik cyklade just iväg i regnet, sista styrelsemötet med LR Stud. Själv ska jag sätta mig i soffan, begrunda mitt liv och sedan rätta uppsatser.

Kramelikram!! /Den eftertraktade

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Mickan! Jag är så stolt över dig! Tänk när vi satt i din blåa lilla lägenhet och du skulle börja plugga till lärare...ack, ack, ungdomens ljuva tid. Oskyldiga som lamm var vi...

Och nu, stora damen som sopar mattan med lärarkonkurrenterna. You go get them girl! Har alltid trott på dig.

Kul att hitta till er blogg, den är tillagd till våra favoriter och kommer hädanefter läsas och älskas!

Erik, dina dikter inspirerar och gläder oss båda, vi tror på succé vad gäller diktboken, bara så du vet.

Nä, nu ska Milly badas och matas. Kram till er!

EMW sa...

Tack Elina! Kramar från oss båda!