onsdag 16 december 2009

Det syns i blicken

Jag har äntligen fått ett sådant härligt jul-mood. Jag frågar eleverna vilket deras favorit-julgodis är och vad de brukar leka för lekar i familjen, vi har julavslutning på lektionerna och jag nynnar på alla jullåtar som existerar på denna jord (Julia blir förvånad här). Det enda som stoppar mig från att ge mig hän helt är att jag märker att en del elever är tysta, de ler med munnen men inte med ögonen, ungefär som att de inte riktigt förstår vad jag menar. Elever som har sett, hört och upplevt aldeles för mycket eller alldeles för lite...
.
Ååå, jag vill bara ta med dem hem, låta dem få smaka på en "riktig" jul med familjemys och frid. En jul utan alkohol, bråk och tragedi.
.
Nej ett par sorgsna ögon får mig att tappa mitt jul-mood en hel del. /Fru W

Inga kommentarer: