lördag 21 mars 2009

Soligt.

Solen har skinit hela dagen, helt underbart! Här kommer bilder från vår dag och på huset.

..

Vi tänkte bara röja bort jordhögen och blåleran på framsidan (från bergsborrningen). Men ack vad vi bedrog oss. Vi har spenderat 6 timmar där idag, jag har krattat och krattat och röjt och Erik har burit med skottkärran. Förra ägaren lade nog krutet på något annat än att städa utomhus märkte vi.... Och när solen tittar fram tittar grannarna ut. Har hälsat på 3 av husen och alla verkar tipptopp.

Det finns massor av lavendel som är förvuxen. Har klippt och rensat mossa och löv för fullt. Så som jag ser ut kan man tro att jag håller på med svartarbete (haha.. )
..

Sånna här kryllar det av i vår trädgård. En blomma jag lärt mig namnet på faktiskt - snödroppe (jo jag vet, det är rätt starkt att ha nått så långt i flora och fauna vid min ålder men jag gillar att vara på hugget och den dagen frågan kommer på TP så knäcker jag!). .
..
Jo kanske är det lite jobbigt för den svenska jantelagen och jag gillar inte vanligtvis att briljera såhär öppet med fakta men vi gör ett undantag - här ovan ser ni blomma Krokus som lapar vårsol.
.

Erik har tagit säkert 10 kort på vår hålögde lille räv som sitter i en rabatt utanför garaget. Söt eller mest läskig?
.
Och så har Erik äntligen tvättat bilen. 2 månader sedan sist... Summan av kardemumman blev att trappslipningen fick stå undan idag, men vi hinner... Imorgon kommer kära Johanna från Götet hit och hälsar på mig, dunderkul!
..
Kram! /Fru W

3 kommentarer:

Familjen Hägglund sa...

oj va härligt ni har det!!! särskilt med våren som verkligen kommit till er, med massa snödroppar och krokusar. Imponerad av dina faunakunskaper fresten! =) Här ligger snön kvar och gångvägen täcks antingen av vanlig hederlig asfalt eller blåis. Spännande att ta sig fram nu för tiden! Solen skiner iaf så det är hopp, men långt kvar till krokusarna...
Kram till ER!

Anonym sa...

Hej!

Roligt att ni har kommit igång med trädgårdsarbetet. Lägg gärna ut fler kort på växter och tomten. Jag vill gärna veta mer om hur trädgården ser ut.

/ Erik

Elina och co sa...

Världens sötaste lilla hus! Kan ni totalrenovera det och skicka upp det hit? Ta med våren också!Jag utlovar en rejäl slant för besväret, vi snackar 4-siffrigt...

Kram!